Uw verkoop verhogen met cross-sell

Natuurlijk wilt u tijdens uw verkoopactie zo veel mogelijk verkopen. Cross-sell kan u daarbij helpen. Cross-sell is een techniek die uw supermarkt, bakker en slager al veel langer toepast. Maar wat is het nou precies? In deze blog leest u hoe u uw verkoop verhoogt met cross-sell.

Wat is cross-selling?

In het kort komt cross-selling er op neer dat u de klant een extra product voorstelt, dat past bij het gekozen product. Om door middel van cross-selling ook daadwerkelijk meer te verkopen, is het dus handig om te bedenken welke producten bij elkaar passen. Daarnaast is het belangrijk om de klant duidelijk te maken waarom cross-sell beter is voor de klant. Koppel je namelijk emotionele / logische redenen voor de koop, dan is de kans groter dat iemand daadwerkelijk dat extra product koopt.

 

Een voorbeeld: stroopwafels + stroopwafelblikken

De stroopwafel-verkoopactie is een echte kaskraker. De typisch Hollandse lekkernij verkoopt gemakkelijk aan de deur. Welk product leent zich bij deze actie nu voor cross-sell? Een stroopwafelblik! Bij Fundraise kunt u leuke stroopwafelblikken bestellen voor de bij-verkoop. U heeft de keuze uit vijf verschillende ontwerpen. Dan is het belangrijk dat uw verkopers de klant duidelijk maken waarom het handig is om ook zo’n blik te kopen. Dit kan op basis van logica of op basis van emotionele redenen.

Logica: ‘Door uw stroopwafels in een blik te bewaren, blijven ze langer vers.’
Emotie: ‘Koop er één van de vijf stroopwafelblikken bij en u heeft een leuk cadeautje.’

 

Meer informatie

Neem, geheel vrijblijvend, contact met ons op voor meer informatie over cross-sell, de stroopwafel-verkoopactie óf één van onze andere verkoopacties. Wij informeren u graag over de mogelijkheden voor uw club, vereniging, stichting of organisatie!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.