Met welke actie maakt u de meeste kans op een hoge opbrengst?

Fundraise ondersteunt u graag bij het realiseren van een hoge opbrengst van uw verkoopactie. Op de diverse producten zitten winstmarges tot maar liefst 50%. Met welke actie maakt u de meeste kans op een hoge opbrengst?

Vergelijking: inkoop, adviesprijs en opbrengst

We selecteren drie producten uit ons assortiment en laten u in onderstaande tabel het effect van de inkoopprijs en de consumentenadviesprijs zien op uw winst / winstmarge.

 

Wilhelmina pepermunt Stroopwafel Notenmix
Inkoopprijs € 0,75 € 1,20 € 2,50
Consumentenadviesprijs € 1,50 € 2,50 € 4,00
Winst € 0,75 € 1,30 € 1,50
Winstmarge 50% 52% 38%

 

Op basis van bovenstaande tabel zou kunnen worden geconcludeerd dat een stroopwafelverkoopactie de hoogste kans geeft op een hoge opbrengst. De stroopwafel heeft immers de hoogste winstmarge, namelijk 52%. In onderstaande tabel rekenen we de winstprognose uit.

 

Wilhelmina pepermunt Stroopwafel Notenmix
Winstprognose: 300 stuks € 225,00 € 390,00 € 450,00
Winstprognose: 750 stuks € 562,50 € 975,00 € 1.125,00
Winstprognose: 1500 stuks € 1.125,00 € 1.950,00 € 2.250,00

 

Op basis van bovenstaande tabel blijkt dat de notenmixverkoopactie de hoogste opbrengst realiseert.

 

Kijk niet alleen naar de cijfers!

Bij het selecteren van het product voor uw verkoopactie, adviseren wij om niet alleen te kijken naar de winstmarge en winstprognoses. De opbrengst is namelijk van een andere, logische, factor afhankelijk: ‘Aan wie gaat u uw producten verkopen?’ In de regel is een klant meer bereid om een product te kopen van een bekende. Het omgekeerde geldt dus ook: een klant is minder bereid om een product te kopen van een onbekende. Bovendien mag het product bij de koop van een bekende ook nog wat meer kosten.

 

Dus: ‘Met welke actie maakt u de meeste kans op een hoge opbrengst?’

Kies een product dat past bij de uitvoer van uw actie en uw klanten:

  • Kiest u voor een grootschalige huis-aan-huis-actie aan onbekenden? Ga dan voor een product met een relatief lage consumentenadviesprijs. Probeer een hoge opbrengst voor uw organisatie te realiseren door veel te verkopen.
  • Kiest u voor een actie onder uw eigen leden? Ga dan voor een product met een relatief hoge consumentenadviesprijs. Probeer een hoge opbrengst voor uw organisatie te realiseren door de hoge winst per verkocht product.


Hulp nodig?

Hopelijk geeft deze blog antwoord op de vraag ‘Met welke actie maakt u de meeste kans op een hoge opbrengst?’, maar elke verkoopactie is uniek. Heeft u hulp nodig bij het selecteren van de juiste producten voor uw verkoopactie? Wij denken graag met u mee! Neemt u gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.